Maruchan Ramen elemzi a Virtus.Pro Dota dominanciáját, valamint analizálja a játékstílusukat.
Virtus.Pro olyan szintű dominanciát mutat a versenyszerű dotában, mint egy másik csapat sem. Három, egymást követő Meet Your Makers versenyt nyertek meg, ami jelenleg a legnagyobb Dota ligának számít manapság. Mindig is lesznek arról viták, hogy ki a legjobb a csapatban -habár Vigoss elég meggyőző teljesítményt nyújtott az utóbbi időben, mindenesetre a legjobb csapat feletti vita kétségkívül felesleges.
Pontosan mitől is ilyen sikeres a Virtus.Pro csapata?
Van néhány elég nyilvánvaló ok: tehetségük páratlan. Mindegyik játékosnak pontos képe van a csapatbeli szerepéről: Jolie a taktikatervező, Admiration és vigoss a két mindentudó hero-killer, ARS-ART a lopakodó gyilkos, NS és Sahka a tökéletes támogató. De a skill mögött, ott van az is, hogy a Virtus.Pro tökéletes játékstílust fejlesztett ki a különböző karakterekre, hívhatjátok nyerő receptnek is akár.
Egy átlagos ligameccs, három különböző részre osztható: a korai szakasz (ami magába foglalja a pickeléseket és a kezdeti útvonal kijelölést), farmoló szakasz (amikor a csapatok a lehető legtöbb ellenséges hőst ölik meg, hogy aranyat halmozzanak fel a későbbi időkre) és a játékvégi szakasz. Virtus.Pro mindhárom szakaszt eredeti és effektív módon valósítja meg.
A korai játékszakasz
Egy általános hibás nézet, hogy a lineup kialakítása és a pickelés a játék legfontosabb mozzanata. Az biztos, hogy oda kell rá figyelni, de a legtöbb csapat számára (különösen a VP-nek) az általános játékstílus és a játék egyenletes szinten tartása sokkal fontosabb, mint a konkrét hősök.
Nem lehet azt mondani, hogy a VP bármilyen herokat is pickel nyer. Inkább azt, hogy egymásra támaszkodó hősöket pickelnek: azokat pickelik, amelyekkel hatásosan tudják alkalmazni a játékstílusukat. Például, végig lehet követni, hogy melyik herokat pickelték korábban (Twin Headed Dragon, Pudge, Priestess), amelyeknek nincs meghatározó gyenge pontja. Innentől a VP szinte mindig megnyeri az ösvény szakaszt (laning phase). Egyrészt azért, mert a játékosaik nagyon nagyon tehetségesek, másrészt mert nagy gyilkoló erejük van (Sven/Lina, Pudge/THD, Sven/SK, etc) és mert jobban kihasználják a rúnákat, mint más csapatok (korábban és nagyobb hatásfokkal).
A farm/gank és a késői szakasz
A középjáték az a szakasz, ahol a VP igazán nagyot domborít. A kulcs dolog egyértelmű: a map control. Midgame is the phase where Virtus.Pro truly shines. The key is simple: map control. A VP következetesen szerzi meg a map control-t az ellenfél farmolásával.
Mindenkiben él egy homályos folt arról, hogy mi is a map control, ám csak kevesen tudják pontosan definiálni. A VP kiválóan veszi át az irányítást a map 3/4-n (hasonlóan mint a rizikóban), kihasználva a külső tornyok adta lehetőségeket. A VP mindig is védi a külső tornyokat mindaddig amíg lehetséges, valamint megpróbálják korán legyalulni az ellenfél külső védelmét.
De vajon mit okoz ez? A külső tornyok lerombolása nem teszi lehetővé az ellenfélnek a könnyebb farmolást? Meglepetésre, a válasz: nem. Amikor a VP szétkapja az ellenfél külső tornyait, mialatt védi a sajátját, létrehoznak egy "pushed" helyzetet, ahol a crípek felhalmozódnak a map egy adott oldalán.
Ennek kettős hatása van: a VP így agresszorként tud fellépni, ami további farmolásra ad esélyt. A Dotában, az agresszornak meg van az előnye, hogy meglepetést okozzon. Továbbá a VP-nek további haszna is van ebből a szituból: hozzáférésük van ahhoz, hogy uralják az egész mapot, felszedjék a runákat stb. A Virtus.Pro egyrészt a jó map control miatt tud egyszerre több hőst lefarmolni a játék középső szakaszában. A játék vége inkább hasonlít a midgame meghosszabbítására: uralják a mapot, az ellenfél hősei szintben elmaradnak a VP herojaitól stb.
MYM Pride 7: Meet Your Makers v Virtus.Pro
Sokatok emlékezhet erre a meccsre a MYM Pride 7 döntőjén. Ez a meccs a kezdetőktől jól illusztrálja a VP játékstílusát. A csapat középen Sven/THD-vel startol, amit később Sven/SK-ra váltanak. Egy korai 11-1-es vezetésre tesznek szert egy jól indított és időzett killing sorozattal, ami után az ellenfél összes külső tornyát kivégzik (20. perc körül - a MYM-nek ezt a hatvanadik perc körül sikerült elérnie). Ezalatt az idő alatt, a VP az irányítása alá vette a map, valamint a rúnák nagyrészét, ezenkívül magasszintű cuccokra is beruháztak.
Hogyan countereljék a taktikájukat?
Két kiemelt mód lehetséges erre: egy offenzív és egy defenzív.Az offenzív módszer, hogy megpróbálják gyorsan lekapni a VP külső toronyláncát, valamint agresszívvá válni és egyszerűen lefarmolni őket, így a saját taktikájukkal megverni őket. Ezt csak nagyon kevés csapat tudná elérni a VP ellenében. Az alternatív megoldás a taktikájukba rejlő hátrányok kiaknázása.
Talán, az igazi counter stratégiát még fel sem találták. Ám arra mindenbizonnyal lesznek törekvések, hogy a MYM Pride nyolcadik versenyén kiüssék a Virtus.Pro csapatát -ezt bizonyára nézni is élmény lesz.