HTML

:: Magyar dotások kocsmája ::

Friss topikok

  • grtz: huuuha hát ez szuper gájd lett... sanyi jó lenne neki ha nem desot rakna legtöbb ember pl még fé... (2008.12.11. 10:32) Slardar, the Slithereen Guard by Pr0pi
  • PhonixMaster: Nah itt van a kiegészített videó. :) Nézzétek meg szerintem jó lett mondjuk ez a zenére lett vágva... (2008.10.19. 19:02) The Art of DotA
  • bashermentes szép napot: Nos én meg azt mondom erre: n00b. az aki abban gondolkodik h yay van 2 basher + butter és én milye... (2008.05.18. 08:27) Anti-mage guide by D. CroX
  • Neurotic: Jó leírás, de egy fotos dolgot kihagytál belőle. Meg sem említed, hogy rakni kéne neki hp-t pedig ... (2008.02.25. 12:14) Magnataur guide - C00L.Pain tollából
  • Neurotic: "Ezt a Basshuntert le kén dobni egy midassal!" Ez nagyon jó :D Hajrá a bloghoz, én most találtam ... (2008.02.25. 12:03) Vi sitter här i venten och spelar lite DOTA..

Linkblog

Archívum

Slardar, the Slithereen Guard by Pr0pi

2008.01.11. 21:22 imbinho



















Slardar – The Slithreen Guard

A Nagák hírhedt királya, Slardar felemelkedett a tenger mélyéből a Burning Legion elleni invázió után. A földet a káosz által lerombolva találta,ami tökéletes indok volt, hogy lecsapjon az utált Night elfekre. Szövetséget kötött a Scourge-ok csapatával, Slardar a roppant erejét használja az ellenfelének megtörésére és elnyomására, és az ő legendás szigonya könnyen hasítja fel az ellenség legerősebb páncélját is.

Némi ismertető:
Sok ember nem tudja jól használni Slardart, ők nem értik meg mi is az ő fő erőssége. Megpróbálom ezt most szemléltetni nektek!

Valójában mire is kell törekedni evvel a hőssel?
- Jól kell denyolni és last hitelni vele
- Meg kell tanulni blokkolni és húzni a creepeket
- A többi hőst is meg kell ismernünk, hogy jól harcolhassunk ellenük akár 1v1ben is


1.) Slardar

Ahogy már korábban mondtam sok ember nem tudja miben rejlik valójában Slardar ereje és ez az a probléma ami az ütős (melee) hősöket övezi körül.

Ez nem túl bonyolult: nem szabad hogy messze legyenek a célpontjuktól hogy fizikai sebzést vihessenek be. Ez alatt azt értjük, hogy egy-egy bevitt sebzésért bizony szaladgálnunk kell, ami nagyban visszaveszi a bevitt sebzést, ennélfogva az ő hatékonyságuk a játék nagy részét teszi ki.

3 megoldás létezik erre a problémára :

1./ Egy jó társ. A példa kedvéért vegyünk oldalt ahol Sven vagy Viper van az oldalunkon: Ők lassítással vagy Stunnal segítenek hogy bevigyünk fizikia sebzést.


2./ Hatásos varázslatok. Több ilyen hős is létezik és számíthatunk pl. Rexxar varázslatai.

3./ Több mozgás. Ez alatt több Movement Speed-et vagy több Blinket értünk, ez az oka amiért sokan raknak S&Y-t  Gondarnak, vagy MoM-ot Svennek és Voidnak…
Slardarnak vannak képességei arra hogy megnövelje a saját mozgási sebességét, de sok ember nem használja ezt, mert ez sebezhetővé teszi Slardart. Később bemutatom, hogy tudjuk ezt kiegyensúlyozni.


Statjai

Range:
100 (Melee) | Move Speed: 300 Legerősebb attribútuma: Erő ( Strength)
Erő: 21 + 2.8 szintenként | Agilitás: 17 + 1.9/szint
Intelligencia: 15 + 15/szint
Sebzés: 51-59 | HP: 549 | Mana: 195
HP regeneráció: 0.88 |  Mana regeneráció: 0.61
Ütés sebesség:  1.41 (+17% sebzés erősítés)
Páncél: 4.4

A kezdő értéke jók bár kezdeti szakaszban nem tud sok sebzést bevinni.


Képességek

Bash / Elszédítés

Esélyt ad arra hogy az ellenfelet 1 másodpercre elkábítsuk és némi bónusz sebzést vigyünk be.

1.    szint – 10% esély ütésenként,40 bónusz sebzés
2.    szint -  15% esély ütésenként,50 bónusz sebzés
3.    szint -  20% esély ütésenként,60 bónusz sebzés
4.    szint -  25% esély ütésenként,70 bónusz sebzés

A bónusz sebzés magic damage-nek minősül,tehát magic reduction érvényes rá és 4es szinten 52.5 sebzést visz be,ha nincs az ellenfélnél Hood.


Sprint / Gyors futás  [T]

Slardar dramatikusan megnöveli a saját mozgási sebességét,de ilyenkor 20% növeli a bevitt sebzés értékét.

1.    szint – 10% sebzés bevitel növekedés
2.    szint -  20% sebzés bevitel növekedés
3.    szint -  30% sebzés bevitel növekedés
4.    szint -  40% sebzés bevitel növekedés
 
Mana költség : 50
Használati idő : 45 másodperc

Sok téveszme létezik evvel a képességgel kapcsolatban:
-    Minden fajta sebzés erősebbet sebez ilyenkor
-    A Damage over Time varázslatok is erősödnek ilyenkor


Slithereen Crush / Csúszkáló préselése  [R]


Belecsap a talajba amivel elkábítja és sebzi az ellenségeit 300as körzetben ezen kívül lassítja az ellenfeleit 20%al 2 másodpercig.

1.szint – 50 sebzés, 1 mp stun
2.szint -  75 sebzés, 1.5 mp stun
3.szint -  100 sebzés, 2 mp stun
4.szint -  150 sebzés, 2.5 mp stun

Mana költség : 80/95/105/115
Használati idő : 8 mp

Ez nem a legjobb képesség kezdetben az alacsony sebzés miatt inkább a végjátékban ahol több sebzést tudsz bevinni 1-1 stun alkalmával.

Több tévhit:
-Ez magic damage-nek minősül
-A lassítás leszedi az ellenfél ütéssebesség gyorsítását is
-A stun  350es körzetben hat,a lassítás 360asban és ha csak a lassítás körzetében vagy akkor az 4.5 másodpercig fog tartani.

Amplify Damage / Sebzés erősítés  [G]

Erősíti a fizikai sebzést azon ellenfelein akiken ez a varázslat rajta van avval hogy lecsökkenti a páncéljukat.
120 másodpercig tart és a láthatlan egységeit láthatóvá teszi.

1.szint – 5 páncél büntetés
2.szint – 10 páncél büntetés
3.szint – 15 páncél büntetés

Mana költség : 25
Használati idő : 10

Ez a varázslat felfedi a láthatatlan egységeket és nagyon megnöveli a sebzési értéket.

II. Buildek

1.  Képességek


1. Slithereen Crush
2. Sprint
3. Slithereen Crush
4. Sprint
5. Slithereen Crush
6. Amplify Damage
7. Slithereen Crush
8. Sprint
9. Sprint
10. Bash
11. Amplify Damage
12. Bash
13. Bash
14. Bash
15. Stats
16. Amplify Damage

Tudom én vagyok az egyetlen ilyen összefoglaló író aki előbbre helyezi a Sprint képesség minél hamarabbi maxra fejlesztését. Ez a legjobb módja a Slardarral való játéknak,nézzük is meg miért,lépésről lépésre :

Először is a Bash képesség használhatatlan a korai játékban több indokból :
-    Ez nem segít a last hitelésben hisz véletlenszerűen jön be
-    Ez nem segít hősöknél sem hisz sokat kell csapkodni hogy bejöjjön,ami a legnehezebb ezzel a hőssel a korai játékban.

Most essen szó a Sprintről ami sebezhetővé teszi Slardart,pedig ez kell nekünk.

A játék közepén,Slardar nem lehet eredményes ez nélkül,mert mikor az ellensége folyamatosan mozog nem szabad hogy több ütést is folyamatosan bekapjon.

Megemlíteném hogy a Bash nem túl hatásos ha nem tudod meglepni az ellenfeled és a közelébe kerülni és ilyenkor biztosra kell menni nagy DPS (Damage per second) bevitelével,főleg mióta az 5v5 harcok középen vannak leginkább jelen a játék közepén és a végkifejletben akkor már ez nagyon fontos szerephez jut. Ez a legjobb választás ha te egy fizikai gyilkológép vagy és ez nem ugyanaz a megoldás arra mikor daggert használsz,mert ez nem teszi lehetővé a folyamatos ütést kell 4-5 másodperc.

Most nézzük meg a sebesség különbséget Slardar és a célpontja közt. Ez az az ok ami miatt maxra kell fejleszteni ezt…ez nem csak ölni segít hanem segít menekülni is a kemény helyzetekben. A meccsek kezdetén ölésben nem inkább a korai gyilkológépek elől segít menekülni.

Evvel a képességgel megvan Slardar számára a védekező képesség,de még kellene valamilyen offenzív is. Sajnos ez nem is fog változni kezdetben a játék közepéig várnunk kell és túlélni a kezdeti szakaszt.
Bár ez még mindig nem elég egy segítő társ nélkül nehéz lesz játszani.

Viszonylag tehát egyszerű a dolgunk:
Ha jó tárgyaink vannak akkor a játék közepétől egyszerűen lefuthatjuk az ellenfeleinket és sok sebzést vihetünk be nekik,nem úgy mint a Juggernauttal.

Végezetül vegyünk egy példát. Egy Sven aki MoMot vesz,mert van elég élete ahhoz hogy a Frenzyt használja. Ilyenkor Slardarnak minél több életet kell venni mint ahogy Sven is teszi. Ilyenkor kell 2 Bracer és 1 MoM. A későbbi játékban több életünk lesz mint Svennek ha feltételezzük hogy Sven BKB-t rak. Bár Sven erősebb sebző varázslattal rendelkezik,tehát ilyenkor a Sprintre fejlesszünk többet.

Ez egy nagyon jó segítség hogy a játék közepén erőssé váljunk.

2.    Alapvető tárgyak

A játék elején:

Néhány nyilvánvaló döntés pl vegyünk Vitality Boostert. Leginkább Tarasque-ot rakjunk ennek a hősnek,de néhány hős  megakadályozhat ebben épp ezért kell korán a Vitality és a Sprint hogy előlük megmenüküljünk. 2 bracerrel és 1 Vitalityvel mi kapunk 500 HP-t ami elég arra hogy Slardar HPját kiegyenlítjük Svenével.

A csirke nincs számításba,de ha senki se vesz a csapatból muszáj lesz nekünk hisz a korai játékban nehéz a dolgunk és ilyenkor jobb 1 csirke mint mindig hazarohangálni a kúthoz.

Ami fontos még hogy 2nél ne rakjunk több Bracert mert a Teleport mellett és 3 Bracerrel nincs hely a vásárláshoz.

A játék közepén:
Rossz ötlet átállni egy másik tárgyra útközben mint például Hyperstone vagy Curiass,mert ez kell hogy tudj tankolni a 3as szintű ultiddal. Ha ezt kihagyod akkor nem lesz elég HP-d az erős varázslatú hősök ellen sem.

Párszor kipróbáltam a Desolatort ami a játék közepén erősnek bizonyult,ilyenkor nagyon nagy damage-t osztottam ki,de hamar az erősebb hősök levertek és nem bírtam tankolni sem.

Sok esetben ez is jó lehet,ha a csapatod sokkal jobb akkor nincs szükséged arra sem hogy a Tarrasqueot rakd ki és ilyenkor bátran rakhatsz amit akarsz. Ha olyan ellenfeleitek vannak akik fizikai sebzést osztanak akkor előbb rakj Curiasst később pedig Vitality Booster jöhet.
Ahogy telik a játékidő egyre erősebb páncél kell ezen típusú hősök ellen és ezekben a játékokban nem a legjobb döntés a Tarrasque. Ha gyorsan kirakod a Heartet akkor nem leszel sebzés híján se hisz a Bashel,Sprintel és az ultiddal szép sebzést oszthatsz ki.

Most nézzük meg melyik éri meg jobban a Power treads vagy a Boots of travel? Sok ember úgy véli hogy a Travel valójában nem kell,de ez valójában nagyon fontos : Az Aegis korszakban még visszalehetett élni evvel hisz akkor még halál után lehetett teleportálni evvel is a csapatodat segíteni.
Ahogy megcsinálták ezt megszűnt ez a lehetőség és így arra lettünk utalva hogy gankeljünk és domináljunk a lane controlban az 5v5 meccseken.

Ez miatt a travel mostmár nem a legfontosabb tárgy. Bár még így is fontos tárgy,de annyira függünk tőle hisz 1 varázslattal elérhetjük az 510es mozgás sebességet.
A sprintel a Slardar nagyon gyorsan tud mozogni a pályán és a megnövelt ütés sebességgel és a bash effekttel nagyon hatékony tud lenni a Power Treadsel is.


Végjáték:


Természetes a Curiass egy nagyszerű tárgy Slardarnak,hisz minden ütés nagyot sebez az ellenfélen a Bashel kombinálva. Nagyon hasznos az a +páncél is amit kapsz a Curiasstól,ajánlom ha 16. szint körül vedd meg a Plate mailt főleg a fizikai sebzős hősök ellen jön ez jól,de előbb mindenképp a Tarasque kell és csak utána a Curiass hisz a Sprint felerősíti az ellenfél sebzését és azt valahogy túl kell élni előbb.

Ajánlott tárgyak :

-    Buriza do-kyanon
-    Desolator
-    Satanic
-    Heart of Tarasque

Meggondolandó tárgyak amik jól jöhetnek :

-    Bottle
-    Hood of defiance
-    Boots of Travel
-    Dagger
-    Black King Bar

Elkerülendő tárgyak :

-    Radiance
-    Vanguard
-    Sarge and Yasha
-    Linken sphere
-    Basher
-    Monkey King Bar
-    Eye of Skadi
-    Mask of Madness



9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hungariandota.blog.hu/api/trackback/id/tr40293941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zs 2008.01.12. 16:33:16

Kerülendő tárgyak: vanguard, radiance...? Miért?

ChooLer 2008.01.12. 17:47:41

pluszba: sanyi basher mkb miért ? :D

croxi. 2008.01.12. 18:55:07

mkb talán a minibash miatt,sanyit nemtudom

Jamalinho 2008.01.12. 21:22:04

hat ez a build egy szar így szerény véleményem szerint

Pr0pi 2008.01.12. 21:55:51

Köszönöm ez yól esett :D
Amúgy ha nagyon akarjátok lefordíthatom ezeket is.mert ez nem a komplett build pár dolgot kihagytam...

imbinho 2008.01.12. 23:17:20

akarjuk akarjuk HÁU :)

zs 2008.01.13. 14:41:36

mkb, basher, sanyi azért mert szarok. de vangu jo neki nagyon, radir meg ha jol megy a farmolas, akkor nagyon jo kis item, mindenbol amit ad, sokat profital slardar.

NxAlex 2008.01.30. 23:28:30

Szerintem a helyesírási hibáktól eltekintve jó kis build.
Külön dícséret a képességek aprólékos leírásáért, nagyon érdekes.
A vangu, radír elkerülését én nem is nagyon vágom, hogy miért.
Főleg a sprint miatt még fokozottabban ajánlható vangu egy ínységes cw-re, ha engednek farmolni akkor meg tarack vagy sata.

grtz 2008.12.11. 10:32:00

huuuha hát ez szuper gájd lett...

sanyi jó lenne neki ha nem desot rakna legtöbb ember

pl még fénykoromban mikor összeadotott a sanya meg a sange +ms e akkor még azt szoktam rakni de ma már nemigazán így áll a helyzet..

elején tuti 3 circlet meg kettö cp hogy tudjuk spammolni a crusht
aztán mire lesz pénzünk roe re egyböl vegyük meg késöbbiekben csináljunk belöle vangut
circletekböl bracer aztán agis pt hogy azér legyen ias ünk is
miután ez kész azt raksz neki amit akarsz igyis ugyis imba az ultija miatt szal tök8....

btw elején crushot meg a bashra pakoljunk sprintre elég egyet ha megvan a 3 as crush meg 3 as bash legalább.
süti beállítások módosítása